Pages: [1] 2 3 4 ... 6   Go Down
  Print  
Author Topic: Fapte 19: Ati primit voi Duhul Sfant cand ati crezut ?  (Read 26623 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
rares
Guest
« on: 16 November 2004 »

Quote
Pe cînd era Apolo în Corint, Pavel, dup?ce a trecut prin ?inuturile de sus ale Asiei, a ajuns la Efes. Aici a întîlnit pe cî?iva ucenici, ?i le-a zis: A?i primit voi Duhul Sfînt cînd a?i crezut?" Ei i-au r?spuns: Nici n-am auzit m?car c? a fost dat un Duh Sfînt." Dar cu ce botez a?i fost boteza?i?" le-a zis el. ?i ei au r?spuns: Cu botezul lui Ioan." Atunci Pavel a zis: Ioan a botezat cu botezul poc?in?ei, ?i spunea norodului s? cread? în Celce venea dup? el, adic? în Isus." Cînd au auzit ei aceste vorbe, au fost boteza?i în Numele Domnului Isus. Cînd ?i-a pus Pavel mînile peste ei, Duhul Sfînt S-a pogorît peste ei, ?i vorbeau în alte limbi, ?i prooroceau. Erau cam doisprezece b?rba?i de to?i.


Pavel i-a intrebat pe ucenicii din Efes: Ati primit voi Duhul Sfant cand ati crezut ? O intrebare cruciala: In cine au crezut ucenicii: in propovaduirea lui Ioan sau a lui Isus Hristos ? Daca erau ucenici ai lui Hristos, asta nu inseamna ca ei erau credinciosi dar nu aveau Duhul Sfant ? Adica pot fi credinciosi care nu au primit Duhul Sfant ?

Pentru ca respectivii ucenici primisera doar botezul pocaintei, a fost necesar sa fie botezati in numele Domnului Isus Hristos. Va rog sa remarcati faptul ca a fost absolut necesar botezul in numele Domnului si ca Pavel sa isi puna mainile peste ei ca ei sa primeasca Duhul Sfant !!!

Intrebare pentru cei care sustin ca darul vorbirii in limbi este exclusiv pentru comunicarea unor adevaruri evanghelice unoar oameni care vorbesc o alta limba de cat cea a nativilor propovaduitori (argumentul forte in Fapte 2): Cum se face ca desi erau doar 12 barbati, toti evrei, poate si un numar de femei, cei botezati cu Duhul Sfant vorbeau in limbi ? Adica, pentru cine ?
Logged
Dorin Bogdan
Guest
« Reply #1 on: 16 November 2004 »

Quote
O intrebare cruciala: In cine au crezut ucenicii: in propovaduirea lui Ioan sau a lui Isus Hristos ?


Mai Draga Rares pai ce propovaduia Ioan? Cum adica in propovaduitea lui IOan sau Isus.... Deci Ioana il propovaduia pe ISus... dar numai facea un botez de iertare... Botezul infintat de Isus la inaltarea Sa a fost diferit de cel a lui Ioan de aceea trebuia oricine vine la credinta sa se boteze in noul botez poruncit de Isus... Dupa inaltarea lui Isus nu a mai avut loc botezuri facute de Ioan...

Quote
Daca erau ucenici ai lui Hristos, asta nu inseamna ca ei erau credinciosi dar nu aveau Duhul Sfant ? Adica pot fi credinciosi care nu au primit Duhul Sfant ?



Un sfat cauta si in alte evangheli sa vezi... ok... Sa nu stai sa te uiti la un verset ce citeste Ioan, Romani si vei mai afla raspunsuri dupa aceea citeste imprejurarile din acel context ok... Ioan explic foarte fain cine este credinciosul si cand primeste Duhul Sfant...


Quote
ca Pavel sa isi puna mainile peste ei ca ei sa primeasca Duhul Sfant !!!


Textul acesta daca este luat singur si facut litera de lege la toti credinciosi vezi caci v-a intra in contradictie doctrina cu multe alte versete din Biblie... Deci citeste si restul evanghelilor si vei vedea despre nasterea din nou si primirea Duhul Sfant...

Quote
Intrebare pentru cei care sustin ca darul vorbirii in limbi este exclusiv pentru comunicarea unor adevaruri evanghelice unoar oameni care vorbesc o alta limba de cat cea a nativilor propovaduitori


Pai nu este adevarat normal acest lucru dar daca au luat si iei un verset neuitanduse la restu asta se intampla... Asa se poate intampla si mai sus cu primirea Duhul Sfant...

Duhul Sfant il primesti cand te nasti din nou si crezi in Isus... caci EL care vine in tine iti face de cunoscut caci esti pacatos... asta scrie in Biblie si tot El te face sa zici caci Isus este Domn si IMparat si te inchini lui si asta ii tot in Biblie.. de aceea sa nu ramai si tu doar la un text in Fapte cum au ramas alti cu vorbirea in limbi... numai bine

Dorin.
Logged
cmarius
Guest
« Reply #2 on: 16 November 2004 »

Bine ai (re)venit, Dorine.
maro :D
Logged
michael
Cinci Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 7.894



« Reply #3 on: 16 November 2004 »

Quote
Duhul Sfant il primesti cand te nasti din nou si crezi in Isus


Asa este!
Logged
rares
Guest
« Reply #4 on: 17 November 2004 »

Deci, Bogdane,


Ai evitat raspunsul la intrebarile mele, invitandu-ma sa citesc in context cu alte evanghelii. Intrebarea era punctuala, deci astept in continuare un raspuns punctual.

Pana atunci, o sa mai citesc si eu in Evanghelii si Faptele Apostolilor.  

Nu vreau sa trag concluzii generale, din situatii particulare, mai mult doua texte din Scriptura nu se intrerpeteaza cu regula SAU-SAU ci cred eu ca regula este Si-SI. Cuvantul lui Dumnezeu ramane valabil desi nu intotdeauna se potriveste cu modul in care noi privim in Scripturi.
Logged
buracpetru
Doi talanţi 
*
Offline Offline

Posts: 226



« Reply #5 on: 19 November 2004 »

Quote from: "michael"
Quote
Duhul Sfant il primesti cand te nasti din nou si crezi in Isus


Asa este!


    Cand le-a zis Isus, inainte de inaltarea sa, ucenicilor ca vor fi botezati(=umpluti) CU Duhul Sfant oare nu erau ei nascuti din nou?

   Nasterea din nou are ca rezultat un om nou si umplerea cu Duhul Sfant da PUTERE,INTELEPCIUNE si DRAGOSTE acestei noi fapturi.

La fel ca si vechiul Adam. Intai a fost facut trupul apoi a suflat peste el si a primit viata.
Logged

Deuteronom 18:13 " Tu sa te tii în totul totului tot, numai de Domnul Dumnezeul tau."
rares
Guest
« Reply #6 on: 19 November 2004 »

Act 8:14 Apostolii, cari erau în Ierusalim, cînd au auzit că Samaria a primit Cuvîntul lui Dumnezeu, au trimes la ei pe Petru şi pe Ioan.
Act 8:15 Aceştia au venit la Samariteni, şi s'au rugat pentru ei, ca să primească Duhul Sfînt.
Act 8:16 Căci nu Se pogorîse încă peste niciunul din ei, ci fuseseră numai botezaţi în Numele Domnului Isus.
Act 8:17 Atunci Petru şi Ioan au pus mînile peste ei, şi aceia au primit Duhul Sfînt.


1. Samaritenii primisera Cuvantul lui Dumnezeu
2. Samaritenii au fost nascuti din nou
3. Samaritenii au crezut si au fost botezati in numele lui Isus


Si totusi.....Duhul Sfant nu se pogorase inca peste ei......Apostolii si-au pus mainile peste samariteni ca sa primeasca Duhul Sfant.

 :?: Si totusi intrebarea ramane.....Adica pot fi credinciosi care nu au primit Duhul Sfant ?
Logged
michael
Cinci Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 7.894



« Reply #7 on: 19 November 2004 »

Quote
Si totusi intrebarea ramane.....Adica pot fi credinciosi care nu au primit Duhul Sfant ?


Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant, alcatuiesc un singur tot. Daca vorbim despre umplere sau botez cu Duhul Sfant, nu putem sa negam prin aceasta, o prezentza anterioara a Duhului Sfant in viatza credinciosului. Nu poti sa auzi chemarea Celui care sta la usa si bate, sa`i deschizi inima, sa intre la tine in casa, sa cineze cu tine si toate acestea sa se faca in absentza Duhului Sfant. A ramas Sfanta Treime despartzita? Domnul Isus a intrat in viatza ta, dar Duhul a fost "lasat"  dincolo de usa?
 In epistola lui Pavel catre Efeseni la cap 1:13 ni se spune:

" Si voi, dupa ce ati auzit cuvintul adevarului (Evanghelia mintuirii voastre), ati crezut in El, si-ati fost pecetluiti cu Duhul Sfint, care fusese fagaduit..."

Cred ca diferitele interpretari care se pot da textelor privitoare la momentul primirii Duhului Sfant, au ca si cauza necunoasterea contextului istorico-cultural. Iudeilor de pilda, le era necesar amintita, necesitatea pocaintzei pt ca erau o natziune mandra si increzuta. Nu intru in detalii acum. Intre samaritenii cu neclaritatile privitoare la locul de inchinare(Fapte 8) si un Corneliu care a primit Evanghelia printr`o revelatzie speciala data lui Petru, diferentzele pot fi puse tot in carca unor diferentze culturale.
Mai exista un caz in Fapte 19 unde vedem 12 credinciosi care fusesera gresit invatatzi. Ei auzisera de un Rascumparator care avea sa vina, dar nu stiau ca lucrarea de ispasire se implinise si ca sangele se varsase. De aceea ei nu credeau inca in lucrarea desavarsita a lui Hristos si pe baza acestei credintze sa poata primi Duhul Sfant.
Ce este clar in aceste texte, este ca, oricine este intors la Dumnezeu si crede in Domnul Isus si jertfa sa, primeste duhul Sfant. Huh, am sintetizat cat am putut! :)
Logged
Dorin Bogdan
Guest
« Reply #8 on: 21 November 2004 »

Michael versetul cui ii este adresat?  Si ce au experimentat acei crestini de le adreseaza aceste cuvinte?

Quote
Cand le-a zis Isus, inainte de inaltarea sa, ucenicilor ca vor fi botezati(=umpluti) CU Duhul Sfant oare nu erau ei nascuti din nou?

Nasterea din nou are ca rezultat un om nou si umplerea cu Duhul Sfant da PUTERE,INTELEPCIUNE si DRAGOSTE acestei noi fapturi.

Quote
Adaugat: Vineri Nov 19, 2004 11:18 am    Subiect:  

--------------------------------------------------------------------------------
 
Act 8:14 Apostolii, cari erau în Ierusalim, cînd au auzit că Samaria a primit Cuvîntul lui Dumnezeu, au trimes la ei pe Petru şi pe Ioan.
Act 8:15 Aceştia au venit la Samariteni, şi s'au rugat pentru ei, ca să primească Duhul Sfînt.
Act 8:16 Căci nu Se pogorîse încă peste niciunul din ei, ci fuseseră numai botezaţi în Numele Domnului Isus.
Act 8:17 Atunci Petru şi Ioan au pus mînile peste ei, şi aceia au primit Duhul Sfînt.

1. Samaritenii primisera Cuvantul lui Dumnezeu
2. Samaritenii au fost nascuti din nou
3. Samaritenii au crezut si au fost botezati in numele lui Isus

Si totusi.....Duhul Sfant nu se pogorase inca peste ei......Apostolii si-au pus mainile peste samariteni ca sa primeasca Duhul Sfant.
 


Ok fratilor mai ales caci vad caci sunteti Penticostali ca mine..

Primul lucru cine a spus caci ucenici nu au avut Duhul Sfant inainte de Rusali ?
 Isus* le-a zis din nou: "Pace voua! Cum** M-a trimis pe Mine Tatal, asa va trimit si Eu pe voi".
*Cap.16.22. **Mat.28.18. Cap.17.18,19. 2 Tim.2.2. Evr.3.1.  
22.    Dupa aceste vorbe, a suflat peste ei si le-a zis: "Luati Duh Sfant!  
23.    Celor ce* le veti ierta pacatele, vor fi iertate; si celor ce le veti tine, vor fi tinute".

Deci asta a fost inainte de inaltare si Rusali fratilor nu aveti cum sa negati caci Isus a mintit si nu le-a dat Duhul Sfant... aici vedem clar caci erau nascuti din nou dejar... Defapt vedem caci sunt nascuti din nou mai repde caci numele lor erau trecute in ceruri dejar de mult...

Totusi, sa nu va bucurati de faptul ca duhurile va sunt supuse; ci bucurati-va ca numele* voastre sunt scrise in ceruri".
Ce putere le-a dat Isus spune cu un verset mai sus? Caci eu stiu o singur persoana prin care se exercita putere si este Duhul Sfant... Deci sa nu mai spuneti caci nu a avut iei Duhul Sfant inainte de Rusali...


Deci fratilor fiecare evanghelist a scris direct mesajul lor pentru diferite popare de exemplu.

Pavel a scris aceasta Epistola catre Romani prin anul 57 d.HR. iar Faptele a fost scrisa doar prin anul 63 d. Hr. Deci trebuie sa intelegem caci Epistola catre Romani le-a fost scrisa cu scopul de a intelege salvarea lor pe langa atitudinea gresita a evreilor fata de neamuri care toti erau crestini... Deci ce vreau sa spun caci Romani nu aveau Fapte si alte evangheli sa se ghideze.

Deci eu sa zic caci sunt un necrestin si gasesc o carte a romanilor si o citesc si ma convinge sa ma intorc la Isus prin ceea ce citesc si cred atunci adevarul este absolut si nu va putea fi schimbat ce mai citesc din alte evangheli... Daca Romani erau mantuiti prin ce le explica Pavel in evanghelia aceea inseamna caci este de ajuns pentru un necresin sa vina la pocainta...

Pentru fiecare parte si Bsierica le scrie diferita in functie ce conceptiele lor gresite care incepuse sa le aiba... De aceea la Romani nu pomeneste ce pomeneste la Coritneni caci aveau alte probleme.. Deci sa vedem ce le spune Romanilor...

Incepe si le spune:

Romani 1:16   Caci* mie nu mi-e rusine de Evanghelia lui Hristos, fiindca** ea este puterea lui Dumnezeu pentru mantuirea fiecaruia care crede: intai a+ iudeului, apoi a grecului;
17.    deoarece in* ea este descoperita o neprihanire pe care o da Dumnezeu, prin credinta si care duce la credinta, dupa cum este scris: "Cel neprihanit** va trai prin credinta".  


Deci stiti ce le spune Pavel caci sunt mantuiti adica eliberati, scapati, feriti de vatamare care este calea si drumul ce duce la partasie vesnica, in cer, cu Dumnezeu cuvantul in greaca este sōtēria. Si vedem caci acest drum trebuie sa fie parcurs pana la capat deci mantuirea se poate pierde in v. 17 spune de la credinta la credinta adica pana la capat.

Deci fratilor un om care traieste prin credinta in Isus si crede in Evanghelie este mantuit. Fie el ortodox, bapstis sau penticostal. Dar credinta trebuie tinuta pana la capat si sa traim dupa Biblie.

Cum este primita Mantuirea ? Sa vedem ce le spune Pavel:
Dar acum s-a aratat o neprihanire* (greceste: dreptate) pe care o da Dumnezeu, fara lege - despre ea marturisesc** Legea si+ prorocii -
22.    si anume, neprihanirea data de Dumnezeu, care vine prin* credinta in Isus Hristos, pentru toti si peste toti cei ce cred in El. Nu** este nici o deosebire.
Si sunt socotiti neprihaniti, fara plata, prin* harul Sau, prin** rascumpararea care este in Hristos Isus.  
25.    Pe El Dumnezeu L-a randuit mai dinainte sa fie*, prin credinta in sangele** Lui, o jertfa de ispasire, ca sa-Si arate neprihanirea Lui; caci+ trecuse cu vederea pacatele dinainte, in vremea indelungei rabdari a lui Dumnezeu;  
28.    Pentru ca noi credem ca omul este socotit neprihanit prin* credinta, fara faptele Legii.  
 


Este clar Pavel le spune caci mantuirea este primita prin HAR, prin CREDINTA in HRISTOS.  Si sa vezi totusi legatura chiar si in Ioan si Fapte... Deci Scriptura nu se contrazice dar noi luam versete din contexte si gresim... mantuirea se primeste ca rezultat al harului lui Dumnezeu Ioan 1:16: 16.    Si noi toti am primit din plinatatea* Lui, si har dupa har;  
Chiar si in Fapte vorbeste caci se capata prin credinta Fapte 16:31:
Pavel şi Sila i-au răspuns: „Crede în Domnul Isus, şi vei fi mîntuit tu şi casa ta.”

Fratilor in creaca vebul crede ii pisteuō = a avea credinta, adica in Isus. Iar manuit aici este sōzō =  salvat, protejat, pus deoparte- perservat.
 Pavel la fel le spune si celor din Efes:
8.    Caci* prin har ati fost mantuiti, prin** credinta. Si aceasta nu vine de la voi; ci este darul+ lui Dumnezeu.
Deci fratilor acesti sunt salvati si vom vedea ce inseamna sa fim salvati si pusi deoparte.... Cuvantul salvat aici este tot acelasi sōzō din Fapte. Fapte Apostolilor nu spune caci la Botez esti salvat fratilor... Nu spune caci nu ai Duhul Sfant pana nu esti botezat aceasta o spun unii penticostali din lipsa de cunoastere... Caci o sa vedem ce inseamna ca fi mantuit imediat.

Deci in Ioan Isus vorbeste despre aceasta regenerare si nastere din nou. Atentie una din lcururile care le tot aud la penticostali este caci botezul acolo in apa si duh este botezati in apa si Duhul Sfant... Se poate traduce acolo in apa duhului adica regenerati. NU exista caci acum o vezi cum cred uni crezi vezi asa imparatia dupa aceea mai faci nu stiu ce sa intri... ISus spune acelasi lcuru si il repeta lui Nicodin. Caci fratilor botezul cu Duhul Sfant este pentru COPII lui Dumnezeu sa fi copil esti salvat nu exista incurcatura aici... Si trebuie sa vedem asta si in VT caci Nicodin trebuia sa stie asta din VT asa ii spun ISus.

24. Caci va voi scoate* dintre neamuri, va voi stringe din toate tarile, si va voi aduce iaras in tara voastra.
25. Va voi stropi* cu apa curata, si veti fi curatiti; va voi curati** de toate spurcaciunile voastre si de toti idolii vostri.
26. Va voi* da o inima noua, si voi pune in voi un duh nou; voi scoate din trupul vostru inima de piatra, si va voi da o inima de carne.
27. Voi pune Duhul* Meu in voi, si va voi face sa urmati poruncile Mele si sa paziti si sa impliniti legile Mele


Vedem legatura la nasterea din acea apa a Duhului , adica o apa sfintit , nasterea din duh si apa. Era descrisa in VT.  Vedem imediat regenerarea inima noua nasterea din nou sete descrisa in VT. Isus ii zice lui Nicodin cum de nu stie caci era scris...

Aceasta regenerare care vine prin credinta si este facuta de catre Duhul Sfant in viata noastra uitati cum este descrisa in alt loc in Biblie:
12. Dar tuturor* celor ce L-au primit, adica celor ce cred In Numele Lui, le-a dat dreptul sa se faca copii ai lui Dumnezeu,
13. nascuti* nu din sange, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu.

Nascuti din DUmnezeu. OK mai scriu un mic mesaj despre ce implica aceasta regenerare nastere din nou... caci vedem caci nu este unda din carne ce din duh si acesta este facuta de persoana Duhuli Sfant care vine in viata noastra.
Logged
michael
Cinci Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 7.894



« Reply #9 on: 21 November 2004 »

Quote
Michael versetul cui ii este adresat? Si ce au experimentat acei crestini de le adreseaza aceste cuvinte?


"Pavel, apostol al lui Isus Hristos prin voia lui Dumnezeu, catre sfintii care sunt in Efes si credinciosii in Hristos Isus"
Logged
rares
Guest
« Reply #10 on: 22 November 2004 »

Quote
Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant, alcatuiesc un singur tot. Daca vorbim despre umplere sau botez cu Duhul Sfant, nu putem sa negam prin aceasta, o prezentza anterioara a Duhului Sfant in viatza credinciosului. Nu poti sa auzi chemarea Celui care sta la usa si bate, sa`i deschizi inima, sa intre la tine in casa, sa cineze cu tine si toate acestea sa se faca in absentza Duhului Sfant. A ramas Sfanta Treime despartzita? Domnul Isus a intrat in viatza ta, dar Duhul a fost "lasat" dincolo de usa?
In epistola lui Pavel catre Efeseni la cap 1:13 ni se spune:

" Si voi, dupa ce ati auzit cuvintul adevarului (Evanghelia mintuirii voastre), ati crezut in El, si-ati fost pecetluiti cu Duhul Sfint, care fusese fagaduit..."


Dificultatea interpretarii Scripturilor este legata in primul rand de modul in care noi am dori sa ne vorbeasca aceste Scripturi si nu modul in care ele ne vorbesc :!:

Michael, draga eu nu am acordat prea multa atentie acestor doua evenimente din Fapte, deoarece le cunoscusem si intelesesem din modul din care mi le-a explicat cineva. Adica, crezul Bisericii din care fac parte a fost pus in fata Scripturilor, astfel incat toate le explic prin articolele de crez ale Bisericii. Ia priveste si tu sincer, sunt doua texte care ridica probleme si tu le-ai explicat foarte usor din prisma credeului !

Uite, Samaritenii crezusera si fusesera botezati in Numele Domnului Isus.  Ucenicii lui Ioan de asemenea crezusera. Si totusi nu fusesera botezati cu Duhul Domnului  :!:

Uite un alte exemplu: Apolo ! "El era invatat in ce priveste Calea Domnului, avea un duh infocat, si vorbea si invata amanuntit pe oameni despre Isus, macar ca nu cunostea decat botezul lui Ioan ". Sincer, Apolo era botezat cu Duhul Sfant  :?: Oare nu cumva eu sunt un urmas a lui ?

Fratilor, prea complicati lucrurile cu Sf. Treime! Mantuirea este exclusiva prin credinta, iar credinta nu va apartine, ea este darul lui Dumnezeu. Asta ca sa nu se laude nimeni ! Apoi, ca sa crezi si sa primesti pe Domnul in inima, Duhul Sfant te sensibilizeaza, El lucreaza la inima fiecarui credincios. Nimeni nu poate sa spuna ca Isus este Domnul decat prin Duhul Sfant ! Deci si Samaritenii si ucenicii lui Ioan l-au recunoscut pe Domnul ca Domn prin Duhul Sfant. Insa, mare atentie ! Duhul nu se pogorase pe nici unul dintre ei ! Ma intreb si eu: peste mine S-a pogorat Duhul Domnului ? Dar peste tine ?

Quote
Cred ca diferitele interpretari care se pot da textelor privitoare la momentul primirii Duhului Sfant, au ca si cauza necunoasterea contextului istorico-cultural. Iudeilor de pilda, le era necesar amintita, necesitatea pocaintzei pt ca erau o natziune mandra si increzuta. Nu intru in detalii acum. Intre samaritenii cu neclaritatile privitoare la locul de inchinare(Fapte  si un Corneliu care a primit Evanghelia printr`o revelatzie speciala data lui Petru, diferentzele pot fi puse tot in carca unor diferentze culturale.  


Tocmai ai relativizat valabilitatea invataturilor din Scripturi in zilele noastre ! Cu un rationament similar, multe lucruri poti spune ca nu mai sunt necesare azi, deoarece poruncile lui Pavel erau date intr-un context istorico-cultural care acum nu mai este valabil ! Nu intru acum in detalii  :D

Explicatiile acestea le-am auzit si eu de la pastorul Bisericii noastre, [Biserica Penticostala]; draga Michael aceste nu sunt argumente solide, nici un crestin veritabil nu relativizeaza valabilitatea Scripturii. Insa daca accepti ca poti fi crestin fara sa fi primit Duhul Sfant, problemele abia atunci apar !

Quote
Mai exista un caz in Fapte 19 unde vedem 12 credinciosi care fusesera gresit invatatzi. Ei auzisera de un Rascumparator care avea sa vina, dar nu stiau ca lucrarea de ispasire se implinise si ca sangele se varsase. De aceea ei nu credeau inca in lucrarea desavarsita a lui Hristos si pe baza acestei credintze sa poata primi Duhul Sfant.


Te-as intreba sincer: de unde stii tu ca esti mai corect invatat decat ucenicii lui Isus  :?: Sau, proorocul Ioan, cel mai mare din cati au existat vreodata sa ii fi invatat gresit pe ucenicii Lui  :?: Nu pot crede asta si daca mi-ar explica acest aspect Billy Graham in persoana !

Quote
Ce este clar in aceste texte, este ca, oricine este intors la Dumnezeu si crede in Domnul Isus si jertfa sa, primeste duhul Sfant. Huh, am sintetizat cat am putut!


In aceste texte scrie despre Duhul Sfant care s-a pogarat peste ucenici. Insa acesti ucenici crezusera, erau nascuti din nou, chiar se si botezasera insa Duhul nu se pogarase peste ei .
Logged
michael
Cinci Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 7.894



« Reply #11 on: 22 November 2004 »

Rares tu scrii:

Quote
Tocmai ai relativizat valabilitatea invataturilor din Scripturi in zilele noastre ! Cu un rationament similar, multe lucruri poti spune ca nu mai sunt necesare azi, deoarece poruncile lui Pavel erau date intr-un context istorico-cultural care acum nu mai este valabil ! Nu intru acum in detalii  


A intelege contextul istorico`cultural in care a fost scrisa o anumita carte din Biblie, nu inseamna nici pe departe "a relativiza valabilitatea Scripturii" E o anomalie logica sa afirmi asa ceva! Sensul unor expresii sau cuvinte nu poate fi cunoscut decat intelegand contextul cultural respectiv! Si asta nu este afirmatzia mea, ci este un criteriu de baza in hermeneutica, criteriu adoptat de catre toti teologii. Ne despart chiar secole de unii scriitori ai Bibliei. Sensul cuvintelor se schimba o data cu scurgerea vremii. Am sa dau numai un exemplu: Domnul Isus spune cu privire la Irod "Duceti`va si spuneti vulpii aceleia" Noi ne imaginam ca El face aluzie la un monarh viclean. Numai ca nu este asa. La vremea aceea, vulpea era un simbol al cruzimii. A intelege bine contextul istorico`cultural, este cea mai corecta metoda prin care putem sa intelegem cu claritate care sunt intentziile unui autor din acea perioada.

Mai sunt si alte dificultatzi de ordin istoric ( aluzii la civilzatzii si natziuni disparute) geografic (tari, clime, topografie) cultural (obiceiuri, relatzii familiale, relatzii sociale) lingvistic (cuvinte straine cu sens evoluat diferit, sintaxa , stil,gen literar)

Acuzatia ta, ca a incerca sa intelegi Biblia prin aceasta prisma a contextului diferit in functzie de zone...obiceiuri...samd. inseamna relativizare, inseamna de fapt ignorantza Si te rog sa ma iertzi daca termenul ti se pare dur, dar aceasta este realitatea!  

Ai scris:
Quote
Explicatiile acestea le-am auzit si eu de la pastorul Bisericii noastre, [Biserica Penticostala]; draga Michael aceste nu sunt argumente solide, nici un crestin veritabil nu relativizeaza valabilitatea Scripturii. Insa daca accepti ca poti fi crestin fara sa fi primit Duhul Sfant, problemele abia atunci apar !


Trecem peste ideea de relativizare, demonstrand anterior lipsa ei de consistentza. Nu inteleg, cine afirma ca potzi sa fi crestin fara Duhul Sfant?
Am facut eu o astfel de afirmatzie? Nimeni nu poate deveni crestin pana in momentul in care Duhul Sfant incepe o actziune de recuperare a omului pacatos. Cum se intampla asta, e mai greu de explicat. Stim doar atat ca, Duhul se misca incotro vrea El si noi nu putem sa`i anticipam miscarile. Si nici nu putem pricepe cu mintea noastra marginita tot ce face El!

Quote
Sau, proorocul Ioan, cel mai mare din cati au existat vreodata sa ii fi invatat gresit pe ucenicii Lui


Draga Rares, unde ai auzit tu de "prorocul Ioan" :?:  si cel mai mare pe deasupra :?:   La cine te referi?
Logged
michael
Cinci Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 7.894



« Reply #12 on: 22 November 2004 »

scuze, totusi pe Ioan Botezatorul il putem trece la categoria prooroci, su specificatzia ca, "proorocii au tzinut pana la Ioan" si ca "este cel mai mare din cei nascutzi din FEMEI"....si atat.
Logged
rares
Guest
« Reply #13 on: 22 November 2004 »

Quote
Draga Rares, unde ai auzit tu de "prorocul Ioan"  si cel mai mare pe deasupra   La cine te referi?


In Biblie la Evanghelia dupa Luca, capitolul 7: 24:28.

De ce eviti raspunsul ? Uite ce ai scris:

Quote
Mai exista un caz in Fapte 19 unde vedem 12 credinciosi care fusesera gresit invatatzi. Ei auzisera de un Rascumparator care avea sa vina, dar nu stiau ca lucrarea de ispasire se implinise si ca sangele se varsase. De aceea ei nu credeau inca in lucrarea desavarsita a lui Hristos si pe baza acestei credintze sa poata primi Duhul Sfant.


Eu te-am intrebat:

Quote
Te-as intreba sincer: de unde stii tu ca esti mai corect invatat decat ucenicii lui Isus  Sau, proorocul Ioan, cel mai mare din cati au existat vreodata sa ii fi invatat gresit pe ucenicii Lui  Nu pot crede asta si daca mi-ar explica acest aspect Billy Graham in persoana !


Deci astept un raspuns: erau ucenicii lui Ioan gresit invatati ?

Quote
Am facut eu o astfel de afirmatzie? Nimeni nu poate deveni crestin pana in momentul in care Duhul Sfant incepe o actziune de recuperare a omului pacatos. Cum se intampla asta, e mai greu de explicat. Stim doar atat ca, Duhul se misca incotro vrea El si noi nu putem sa`i anticipam miscarile. Si nici nu putem pricepe cu mintea noastra marginita tot ce face El!


Am explicat odata m,modul in care vad eu problema: Duhul Sfant incepe o actiune de recuperare, asa cum zici tu, dar din exterior. Cei 12 ucenici nu erau "recuperati" oare. Si totusi ei nu erau botezati cu Duhul Sfant

De asemenea, nu mi-ai zis nimic de Apolo....nu mi-ai explicat cum statea treaba cu Samaritenii si cu cei 12 ucenici....

As mai aduce in atentie inca un text: din Faptele Apostolilor 10: 44-48. Aici este vorba de unii care au auzit Cuvantul, Duhul S-a pogorat peste ei, acestia vorbeau in limbi si mareau pe Dumnezeu....Abia dupa aceea ei au fost botezati

Inca o problema dificila din punct de vedere teologic !

Quote
A intelege contextul istorico`cultural in care a fost scrisa o anumita carte din Biblie, nu inseamna nici pe departe "a relativiza valabilitatea Scripturii" E o anomalie logica sa afirmi asa ceva!


Faptul ca peste ucenicii lui Ioan nu se pogorase Duhul Sfant, faptul ca peste Samariteni nu se pogorase Duhul Sfant, nu se explica din contextul istorico-cultural ! Se explica din contextul Scripturii, daca vrei. daca nu, tocmai afirmi ca oamenii nu pot intelege Scriptura fara "hermeneutica" la care faci referire, insa mi e mi se pare ca textele sunt foarte clare !

Tu pur si simplu apelezi la un artificiu ca sa rezolvi dilema: un artificiu istorico-cultural: iti dai seama cate astfel de dileme se pot rezolva ?

Oricum este o versiune, mai asteptam si altele  :D

Domnul sa ne lumineze !
Logged
michael
Cinci Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 7.894



« Reply #14 on: 22 November 2004 »

Quote
Tu pur si simplu apelezi la un artificiu ca sa rezolvi dilema: un artificiu istorico-cultural: iti dai seama cate astfel de dileme se pot rezolva ?


Nu. Dar ti`am demonstrat cat de necesar este sa intelegi cuvantul lui Dumnezeu printr`un studiu teologic care se numeste hermeneutica. Nu sunt "artificii" doar in caz ca nu le intelegi menirea.





Quote
Domnul sa ne lumineze !


Aici suntem de acord, dar pe langa luminare, mai avem nevoie sa ne facem partea noastra, adica un studiu elaborat al Scripturii, folosindu`ne si mintea si toate celelate resurse- carzti, texte, scrieri...samd!

Multa pace!
Logged
rares
Guest
« Reply #15 on: 30 November 2004 »

Duhul Sfant este cu noi si este in noi. Ce inseamna de fapt, botezul cu Duhul Sfant ? Sunt eu oare botezat cu Duhul Sfant ?

Eu cred ca preocuparea centrala a oricarui crestin este imbracarea in Hristos si trairea unei vieti in Domnul
Logged
Sergiu_L
Patru Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 2.125



« Reply #16 on: 03 December 2004 »

1 cor 12:113 Noi toti, in adevar, am fost botezati de un singur Duh, ca sa alcatuim un singur trup, fie Iudei, fie Greci, fie robi, fie slobozi; si toti am fost adapati dintr-un singur Duh.


Toti cei ce cred, sunt botezati de acest Duh. Cand faci parte din trup? Atunci cand crezi! Atunci cand te nasti din nou, din Dumnezeu! Atunci esti botezat cu Duhul.

A durat mult pana ucenici au inteles treaba asta, ca si neamurile pot primi Duhul. Sau ce inseamna sa traiesti calauzit de Duhul. Pana au inteles vremurile prooroocite prin prorocul Ioel. Pana au inteles, ce inseamna ca Duhul va fi peste orice faptura.

O intrebare, poate sa vina in inima ta, un jumate de Hristos?
Puteti raspunde pentru voi insiva, eu va raspund, acuma. Nu poate. Atunci dece aveti impresia ca Duhul poate? Dece aveti impresia, ca poti fi cu mai mult, cu mai putin Duh? Duhul e ca Isus, sau ca Tatal. Intelegand asta, dispare intelegerea asta asupra botezului cu Duhul Sfant, ce e in zilele noastre, din partea unora.
Logged

"Cand vor pacatui impotriva Ta, caci nu este om care sa nu pacatuiasca, si Te vei mania impotriva lor... daca se vor cobori in ei insisi, daca se vor intoarce la Tine,...din toat inima,..din tot sufletul lor,...daca-Ti vor face rugaciuni,..asculta,...iarta,...caci Sunt poporul Tau si mostenirea Ta"
rares
Guest
« Reply #17 on: 04 December 2004 »

Sergiu_L,

Quote
Toti cei ce cred, sunt botezati de acest Duh. Cand faci parte din trup? Atunci cand crezi! Atunci cand te nasti din nou, din Dumnezeu! Atunci esti botezat cu Duhul.


S-ar putea sa ai dreptate; insa asa cum ziceam, diferitele pasaje din Biblie se interpreteaza SI-SI, nu SAU-SAU. Cum explici atunci ca ceea ce afirmi tu intra in contradictie cu:

1.   Fapte 8:14-17 Samaritenii au crezut dar nu primisera botezul cu Duhul Sfant
2.   Fapte 19:1-6 Ucenicii desi crezusera in Isus nu primisera Duhul Sfant
3.   Fapte 18: 23-28 Apolo a fost sau nu botezat cu Duhul Sfant ?

Quote
O intrebare, poate sa vina in inima ta, un jumate de Hristos? Puteti raspunde pentru voi insiva, eu va raspund, acuma. Nu poate. Atunci dece aveti impresia ca Duhul poate? Dece aveti impresia, ca poti fi cu mai mult, cu mai putin Duh? Duhul e ca Isus, sau ca Tatal. Intelegand asta, dispare intelegerea asta asupra botezului cu Duhul Sfant, ce e in zilele noastre, din partea unora.


Ioan 20:19-23 Ucenicii primisera Duh Sfant, cand a suflat Isus peste ei. Atunci de au mai trebuit ei sa fie botezati cu Duh Sfant in ziua de Rusalii ?

Despre umplerea cu Duhul Sfant, plinatatea Duhului Sfant, vb. la celalalt topic, ok ?
Logged
Sergiu_L
Patru Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 2.125



« Reply #18 on: 15 December 2004 »

As vrea sa iti raspund la intrebari si am sa iti raspund. (am putin timp in ultimul timp, asta e.)

Deci. Primul lucru ce as vrea sa lamuresc e una:
Nici unde in biblie nu exista o afirmatie de genul:  
"Si ei au fost botzati atunci cu Duhul Sfant."
"In momentul cutare, sa pogorat Duhul peste ei si ei au fost botezati de Isus cu Duhul Sfant."
"Duhul Sfant ia botezat".
etc.

Nici unde in biblie nu scrie:
"Semnul botezului cu Duhul Sfant este vorbirea in alte limbii (sau proorocia, sau altceva.)"

Atunci, ramane la noi sa spunem, care din cele evenimente enumerate in biblie cu expresia:
"...Duhul Sfant sa pogorat peste ei..."
este un botez cu Duhul Sfant, si care nu. Sau nu este nici unul, un botez?
Daca ar fi unul un botez, este asta o garantie, ca toate sunt asa? Suntem noi in situatia acelor oameni, ca sa ni se intample si noua asa?

Primul lucru: Noi nu suntem ca ucenicii.
In vremea noastra, nu a trait Hristos.
In vremea noastra, nu ieram primii credinciosi!
In vremea noastra, nu sa spus "Duhul Sfant nu fusese dat, caci Isus inca nu a fost proslavit"
Noi, nu am avut ca chemare sa punem temeliile Bisericii.
Noi, nu am fost primii ce au trebuit sa traisca doar dupa indemnurile Duhului dupa ce au fost, doar invatati de Isus.

Poate ar mai fi mai multe exemple. Ce vreau sa spun e, ca cea ce li sa intamplat lor, noua nu are cum sa ni se mai intample. Situatia in total. Inainte ca ei sa fi pus bazele si structurile generale, in invatatura si randuiala in Bisericii, fara ca cineva sa ii fi invatat cum stau lucrurile, ei erau singurii. (si cu acel Duh, despre care ei nu prea stiau ei mare lucru)
Aceasta era situatia lor, inaintea zilei cinzecimii. Priviti asa, si apoi incercati sa intelegeti, dece sa intamplat, ce sa intamplat la rusalii!
Acest eveniment, a fost primul de felul lui, si a fost sa ramana un ceva, care sa le deschida lor mintea.
Dar totusi ei inca nu stiau tot. De atunci in colo ei au putut intelege, ce inseamna ca Duhul este cu ei. Dupa ce au inceput a vorbeasca in limbii in limbile tuturor ce erau pe acolo. Au primit ceva clar, o dovada.

Uitativa-ti, si la exemplele celalte din fapte, unde sa mai intamplat, ceva asemanator ca la rusali.
Luam casa lui corneliu.
In intelegerea evreiilor, era imposibil ca si neamurile sa ajunga la mantuire. Nu a fost asta decand era israelul, ca intelegere in general. Si totusi a fost in planul lui Dumnezeu. Cand ii se vesteste Evanghelia casei lui Corneliu, se intampla ceva asemanator, ca la rusalii. Niste oameni nu intelegeau, ca mantuirea a ajuns la neamuri. Cum sa fi fost cel mai bine explicat, asta daca nu prin acelas Duh, care a fost peste ei si la rusalii? Cand toti au vorbit in limbii ca ei la inceput, au inceput si ei sa inteleaga, ca, da, mantuirea a ajuns la neamuri. Au primit ceva clar, o dovada.

Cand se intalnesc ucenicii cu ceva ucenici din samaria. Incepe cea ce ei deja au inteles sa le explice si lor. Si ii intreaba daca ei au primit Duhul Sfant cand au crezut. Si vedem, iaras niste oameni care inca nu cunostiau ce e aia Duhul Sfant. Lafel ca ucenicii inaintea zilei cinzecimii. Si vine Duhul lafel si peste ei, si incep sa vorbeasca in limbii.
Au primit si ei pentru intelegerea lor, ceva clar, o dovada, a prezentei acestui Duh.

Se mai intalnesc cu niste ucenicii a lui Ioan. Acei ucenicii nu stiau nici macar, ca este un botez in numele lui Isus. Ei erau undeva mai in urma, la ei nu a ajuns Evanghelia inca. Cand li sa spus, cum stau lucrurile, a venit peste ei lafel ca si peste ceilalti ce nu erau in cunostinta de cauza, acest semn. Vorbirea in limbii.  Ceva clar, ca ei sa inteleaga, ce e aia "Duh Sfant", "calauzire de Duh Sfant".

Acestea ni sunt cazuri, in care peste tot, Duhul a trebuit sa arete cuiva ceva. Fie ca mantuirea a ajuns la neamuri, fie ca sa dat si un Duh Sfant, care calauzeste pe cei ai Lui, fie ca sa explice, cum e o calauzire prin Duh, sau pur si simplu ce e acea Duh Sfant.

Dar nu asta este regula. Dupa ce prin Pavel si ceilalti apostolii, prin Duhul, au stabilit niste reguli in Bisericii, in adunarii, dupa ce au avut o cunostinta cat de cat deplina, a planului lui Dumnezeu, pentru Biserica.
Au ajuns, sa ii invete corect, invataturile Duhului, asa incat nu mai este nevoie ca Duhul sa faca "semne pentru cei necredinciosi"(in adunare). A inceput Pavel, sa le spuna, ca noi toti avem acest Botez cu Duhul, sa le explica ca toti cand am crezut in Evanghelia mantuirii noastre, am fost pecetluiti cu acest Duh. Toti ce alcatuim aceasta Biserica, suntem botezati de acest Duh si asta este scopul, ca sa fim una cu El in duh.

Nu va considerati in necunostinta de cauza, ce e Duhul Sfant, cerand ceva semne din partea Lui, cand defapt voia Lui ne este revelata.
Logged

"Cand vor pacatui impotriva Ta, caci nu este om care sa nu pacatuiasca, si Te vei mania impotriva lor... daca se vor cobori in ei insisi, daca se vor intoarce la Tine,...din toat inima,..din tot sufletul lor,...daca-Ti vor face rugaciuni,..asculta,...iarta,...caci Sunt poporul Tau si mostenirea Ta"
rares
Guest
« Reply #19 on: 21 December 2004 »

Sergiu, m-am tot chinuit sa scriu un mesaj care sa contina contra-argumente zilele astea, aproape am formulat unul dar nu l-am mai postat....Am constientizat ca unele argumente prezentate de tine sunt imbatabile deoarece sunt doctrine biblice. Doua mari adevaruri ai prezentat:

1. Duhul Sfant este o persoana

2. Toti ce alcatuim aceasta Biserica, suntem botezati de acest Duh si asta este scopul, ca sa fim una cu El in duh.


Eu pana acum nu m-am gandit ca noi am fost botezati de Duhul inca de la inceput [influenta Bisericii pe care o frecventez   ] insa nici tu nu ai remarcat cand ai facut afirmatia ca noi toti avem Botezul cu Duhul, ceea ce nu este adevarat [influenta probabil a Bisericii pe care o frecventezi].

Esti dispus sa accepti ca exista o diferenta intre a fi Botezat de Duhul care este manifestat prin convertirea ta la credinta si Botezul cu Duhul care reprezinta manifestarea plenara a Duhului Sfant in toate compartimentele persoanei tale ? .... Este o provocare....Asta nu inseamna ca ai mai mult Duh - cum bine ai remarcat - ci ca Duhul are mai mult din tine, adica te are la dispozitia Sa.

Ai facut o afirmatie fortata:
Quote
Nici unde in biblie nu scrie: "Semnul botezului cu Duhul Sfant este vorbirea in alte limbii (sau proorocia, sau altceva.)"
Eu iti spun sa te uiti cu atentie in Scripturi sa vezi ca oricare om care era plin de Duhul = botezat cu Duhul, manifesta un semn supranatural: fie proorocie, fie cunostiinta, fie vorbire in limbi, fie altceva.

Ai mai afirmat inca ceva cu care nu sunt de acord:
Quote
Au ajuns, sa ii invete corect, invataturile Duhului, asa incat nu mai este nevoie ca Duhul sa faca "semne pentru cei necredinciosi"(in adunare).


De unde ai scos tu invatatura ca Duhul Sfant nu mai da daruri sau nu mai este nevoie de daruri in Biserica ?

  Trebuie sa imi revizuiesc profund modul in care am inteles lucrarea Duhului Sfnat...nu am inteles corect lucrarea Duhului....nu L-am considerat poate ca fiind o Persoana - voba ta Duhul nu vine in procente -...si poate ca atunci cand Il voi intelege, Il voi asculta, ii voi da voie sa se manifeste plenar in viata mea - atunci poate voi fi si eu botezat cu Duhul Sfant.
Logged
Sergiu_L
Patru Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 2.125



« Reply #20 on: 22 December 2004 »

Rares, sa sti ca am foarte, mare respect pentru tine! Nu iti spun asta ca sa te lingusesc, dar esti primul care spunandui asta, a spus, ca,  da , asa este.

Sa imi explic, acele fraze cu care inca nu esti deacord, findca nu erau bine formulate, iti dau dreptate, nu poti fi deacord.

Quote
Nici unde in biblie nu scrie: "Semnul botezului cu Duhul Sfant este vorbirea in alte limbii (sau proorocia, sau altceva.)"


Mam referit, la cev motamo. Uni oameni sustin vehement, ca vorbirea in alte limbii, e semnul botezului cu Duhul Sfant. Deci, motamo nu scrie asa ceva in biblie. Nici macar, nu scrie ca, botezul cu Duhul Sfant, trebuie sa fie insotit de ceva semn. Vedem, ca vorbirea in alte limbi este un dar, dar de une ori e un semn, pentru cei necredinciosi. Ce vreau sa spun e, ca nu e regula, ca sa se intample ceva supranatural. (vorbesc doar de botezul cu Duhul Sfant, in timpul cand se pocaie cineva.)

Quote
Au ajuns, sa ii invete corect, invataturile Duhului, asa incat nu mai este nevoie ca Duhul sa faca "semne pentru cei necredinciosi"(in adunare).


Este iaras vorba de aceleas semne, nu de daruri. Sunt deplin deacord cu tine, ca darurile trebuie sa fie in adunari. Dar fa diferenta intre un semn (pentru cei necredinciosi, sau in necunostinta) si un dar (pentru zidirea bisericii)(1 cor 14). Insa nu poti spune, ca Duhul se manifesteaza cu ceva supranatural, pentru cei din adunare, pentru ca ei sa creada. Sa creada ce? Invataturile sunt gata date.

Imi place, ca ai aceasta parere despre umplere cu Duhul. Ramane sa clarificam, daca asa ceva se poate numi botez, sau botezul este ceva unic, cand omul se pocaieste si face parte din trup.
Parerea mea, este ca exista un singur botez cu Duhul, dar acele umpleri, stari in care ne apropiem mai mult de El, in care ne dedicam mai mult Lui, sau din nou, sunt mai dese. Dar este numai un botez cu Duhul, cand te pocaiesti.
Logged

"Cand vor pacatui impotriva Ta, caci nu este om care sa nu pacatuiasca, si Te vei mania impotriva lor... daca se vor cobori in ei insisi, daca se vor intoarce la Tine,...din toat inima,..din tot sufletul lor,...daca-Ti vor face rugaciuni,..asculta,...iarta,...caci Sunt poporul Tau si mostenirea Ta"
buracpetru
Doi talanţi 
*
Offline Offline

Posts: 226



« Reply #21 on: 22 December 2004 »

Vreau sa aduc in discutie un text:
Fapte 2:38-39 "Pocaiti-va", le-a zis Petru, "si fiecare din voi sa fie botezat in Numele lui Isus Hristos, spre iertarea pacatelor voastre; apoi veti primi darul Sfintului Duh. Caci fagaduinta aceasta este pentru voi, pentru copiii vostri, si pentru toti cei ce sunt departe acum, in oricit de mare numar ii va chema Domnul, Dumnezeul nostru."

   Cred ca toti intelegem ca pocainta(adevarata) inseamna nastere din nou. Citind cu atentie observam un "apoi". Acest "apoi" ne arata ca dupa nasterea din nou vom primi: darul Sfantului Duh. Deci acum e problema ce vrea sa zica prin "darul Sfantului Duh"? Vom primi un dar de la Duhul Sfant sau vom primi Duhul Sfant ca pe un dar? Citind in continuare si vazand ca despre "darul Sfantului Duh" se zice ca e fagaduinta Tatalui cautam in Biblie unde ne promite Tatal aceasta( Ioel), si astfel intelegem ca primim Duhul Sfant ca un dar.
    Deci fratii mei in Hristos: Cine vrea sa fie botezat cu Duhul Sfant sa se pocaiasca si APOI ( ca o consecinta) va primi Darul Duhului Sfant care se va vedea/auzi pe moment (vb in limbi) si pe viitor ( Roada Duhului). Observatie: Cererea Botezului cu Duhul Sfant in rugaciune grabeste la implinirea lui.
   
   Si alt subiect de meditat:
1Cor 14:2 In adevar, cine vorbeste in alta limba, nu vorbeste oamenilor, ci lui Dumnezeu, caci nimeni nu-l intelege; si, cu duhul, el spune taine.
 
Eu cred ca pavel a explicat ce se intampla cand cineva vorbeste in limbi pentru ca toti cei botezati cu Duhul Sfant vorbeau in limbi, adica vorbirea in limbi e un dar general, standard. Motive: 1.Era ceva general celor botezati cu Duhul Sfant(exemplele din Fapte). 2. Alte daruri nu le-a mai explicat( ex: Pavel nu a explicat ce e proorocia sau vedenia). 3. Cred ca toti copiii lui Dumnezeu au acest drept de vorbi cu Dumnezeu direct si nederanjati (in taina), Dumnezeu nu este nedrept si nici nu iubeste pe unii copii de ai Lui mai mult decat pe altii.
Logged

Deuteronom 18:13 " Tu sa te tii în totul totului tot, numai de Domnul Dumnezeul tau."
rares
Guest
« Reply #22 on: 23 December 2004 »

Sunt de acord cu tine, Petru.

Daca bine am  inteles:

1. DS se primeste la nasterea din nou.
2. Botezul cu DS=fagaduinta Tatalui=Darul DS se primeste ulterior.


Domnul sa va binecuvanteze
Logged
Sergiu_L
Patru Talanţi
*
Offline Offline

Posts: 2.125



« Reply #23 on: 08 January 2005 »

Rares, cum poti spune si ca el(burapetru) si si ca mine?

Ai spus, ca toti suntem botezat de acest Duh, care facem parte din trup.
Dar dupaia ai spus ca botezul urmeaza dupa, nasterea din nou.

Sau poate nu inteleg, eu ce intelegi tu prin "ulterior"?
Logged

"Cand vor pacatui impotriva Ta, caci nu este om care sa nu pacatuiasca, si Te vei mania impotriva lor... daca se vor cobori in ei insisi, daca se vor intoarce la Tine,...din toat inima,..din tot sufletul lor,...daca-Ti vor face rugaciuni,..asculta,...iarta,...caci Sunt poporul Tau si mostenirea Ta"
rares
Guest
« Reply #24 on: 08 January 2005 »

Uite cum, Sergiu:

a) Duhul Sfant il primesti un momentul in care te increzi in solutia lui Dumnezeu - Isus Hristos a murit in locul tau, a platit pacatele tale si accepti jertfa lui si sa traiesti intr'o stare de ascultare. In acest moment ai pripit Duhul sau tehnic vorbind ai fost botezat de Duhul Sfant....umneaza ca replica botezul tau in apa, care este o confirmare a faptului ca l'ai primit pe Isus in viata ta.

b)  Duhul Safant este o Persoana. El te calauzeste spre sfiintirea ta. De acord ? Unde locuieste Duhul Sfant, unde a venit sa locuiasca ? In duhul tau evident. Acuma se poate vorbi de ROADA si de DARURI. Fagaduinta Tatalui este Botezul cu Duhul Sfant (unul din daruri) si este de fapt o umplere cu Duhul Sfant, nu in sensul in care Duhul Sfnat ca un fluid este in cantitati diferite, ci cat din fiinta ta (trup+suflet+duh) apartine Duhului Sfant. Botezul cu Duhul inseamna exact acest lucru: ii dai voie Duhului sa umple=sa ia loc in intreaga ta fiinta.
Logged
Pages: [1] 2 3 4 ... 6   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Felicitari Crestine - Versuri Crestine - Biblia Online - Crestini.com - KERIGMA.ro - Misiune.ro

SiteUptime Web Site Monitoring Service
Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC | Page created in 0.315 seconds with 23 queries.